Grøn løsning til DLG

Jørgen Lund, Jan Dalsgaard,
Jydsk Planteservice køber Gamst Danplant
25. februar 2022
kunstig plantevæg, indkøbscenter, infoskærm,
Kunstige plantevægge
11. april 2022

DLG: Resultatet af et langt, personligt og kompetent samarbejde

Da DLG skulle flytte til deres nye domicil i Fredericia, ønskede de en grøn indretning fuld af planter. DLG har haft et langt og godt samarbejde med Jydsk Planteservice, og det skulle nu stå sin prøve.

DLG er blandt Europas største landbrugs- og energiselskaber og har over 6500 medarbejdere på verdensplan. 300 af de medarbejdere skulle flytte med over i det nye 7.500 m2 store domicil i Fredericia, som fremover skulle være det nye hovedkontor for DLG.

Det nye domicil skulle indrettes med planter, og DLG og Jydsk Planteservice har i mange år haft et godt og tæt samarbejde, som nu skulle stå sin prøve med indretningen af de mange kvadratmeter. Thomas Kirkegaard er Facility Manager hos DLG, og han har i mange år arbejdet sammen med Design- og Indretningskonsulent hos Jydsk Planteservice Mette Offersen om de grønne planter og løsninger hos DLG. Thomas Kirkegaard fortæller om samarbejde:

”Vi har fået rigtig god service. Jeg vil især pointere vigtigheden i sparring og rådgivning med Mette Offersen, som er Design- og Indretningskonsulent hos Jydsk Planteservice. Uden hende havde vi ikke fået så god en løsning. Vi er blevet hørt, samtidig med at vi er blevet kompetent rådet og vejledt. Det er virkelig blevet godt, og jeg er fuldt ud tilfreds.”

Planteindretning hos DLG

DLG: Kun positivt fra nær og fjern

Det nye domicil i Fredericia får løbende besøg af kunder, ejere og samarbejdspartnere fra hele Danmark og verden, og derfor er der udover de 300 medarbejdere, som arbejder der fast, altid mange mennesker i huset.  Thomas Kirkegaard har dog kun hørt positivt om den grønne indretning – uanset om de kommer fra nær eller fjern:

”Både de medarbejdere, som arbejder her fast, og alle de besøgende vi får, har udelukkende haft positivt at sige om huset især og også de mange planter. Vi har også mange møder med store virksomheder i Danmark. De har alle været meget nysgerrige på hele processen med at bygge nyt, og så har vi kunne give dem lidt gode råd om at bygge nyt og få en grøn indretning. Jeg er ærlig om, hvordan vores samarbejder er, og det her samarbejde med Jydsk Planteservice er supergodt.”

Plantevæg og store træer

Det er en alsidig beplantning, de har fået hos DLG. Der er både store træer i atriummet, en plantevæg i kantinen og et hav af store og små planter hele bygningen igennem.

”Jeg havde en holdning til, at der skulle noget grønt ind, og også hvilket grønt det skulle være. Men det er Mette Offersen, som er kommet med forslag, og så har vi udvalgt det, vi synes var flottest og passede bedst ind. Træerne i atriummet passer eksempelvis bare godt ind. Det gør noget helt specielt, at der kommer nogle træer ind, og at vi kan udnytte, at der er højt til loftet,” fortæller Thomas Kirkegaard, og fortsætter:

”Plantevæggen er først kommet til senere i processen. Efter et halvt år syntes vi, at der manglede noget i kantinen. Mette kom med forskellige forslag, billeder og et visuelt oplæg på en plantevæg, og den var vi helt med på. Så igen fik vi meget kompetent rådgivning og vejledning. Så jeg synes virkelig, det er et meget tilfredsstillende samarbejde, vi har haft.”

Planteservice hos DLG

Det er nu blevet dagligdag i DLG, og som med alt andet, så vænner man sig hurtigt til de omgivelser, man er en del af. Sådan har Thomas Kirkegaard det også med den grønne indretning nu. Men det er et plus. For hvis planterne pludselig hang eller var gule, så var han ikke i tvivl om, at han nok skulle lægge mærke til det. Det er dog ikke tilfældet, fortæller han:

”Sanne er vores faste gartner fra Jydsk Planteservice, og hende er vi meget tilfreds med. Vi hyggesnakker lidt indimellem, og hun er meget sød, fleksibel, hjælpsom og lydhør. Hun har også tit en kollega med, og det er dejligt, at gartnerne kommer af sig selv efter faste planer. Vi behøver ikke tænke på det. Vi kan se, at planterne bliver serviceret, og der hænger ingen døde blade. Kvaliteten i serviceaftalen er enorm høj og pengene til planteservice er givet rigtig ud, fordi vi tit hører, at vores besøgende synes, det altid står flot.”

I kan læse mere om DLG og deres flotte domicil her: DLG flytter ind i nyt domicil i Fredericia

DLG's nye flotte grønne beplantning
Vil du vide mere om mulighederne
med planter?
  • Træffer vi dig ikke på telefonen, sender vi en mail.
  • Den lokale medarbejder vil kontakte dig
  • Vi forbereder os, inden vi ringer til dig.